Verder naar inhoud

De ‘Maatwerk met onderzoek naar oorzaak schade' pagina is niet gevonden voor de doelgroep Kinderen en jongeren t/m 17 die u heeft gekozen.

Kies links in het menu voor informatie die wel beschikbaar is voor Kinderen en jongeren t/m 17.

  • Ik wil mijn keuze tussen maatwerk en de vaste vergoeding veranderen. Kan dat nog?

    Heeft u kort geleden de aanvraag voor vergoeding ingediend? Vaak is het dan nog mogelijk een andere keuze te maken. Twijfelt u? Neem dan contact op, wij helpen u graag.

    Toch liever de vaste vergoeding
    Is er nog geen opname van de schade geweest? En zag u bij het invullen van het aanvraagformulier de keuze voor de vaste vergoeding?
    U moet uw aanvraag eerst intrekken. Daarvoor gaat u in Mijn dossier naar de pagina met het overzicht van uw aanvraag. U ziet de knop "Intrekken" bij "Aanvraag aanvullen". Daarna meldt u de schade opnieuw en kiest u voor de vaste vergoeding.

    Toch liever maatwerk
    De keuze voor de vaste vergoeding is pas definitief als u ons aanbod accepteert.
    Heeft u nog geen aanbod ontvangen? Trek dan de aanvraag in. Daarvoor gaat u naar Mijn dossier naar de pagina met het overzicht van uw aanvraag. U ziet de knop om de aanvraag in te trekken bij "Dossier aanvullen".

    Heeft u het aanbod al ontvangen? Dan gaat u naar Mijn dossier en geeft u aan het aanbod niet te accepteren. Daarna meldt u de schade opnieuw en kiest u voor maatwerk.

  • Ik ben niet de enige eigenaar. En nu?

    Is het gebouw of werk waarvoor u een aanvraag doet niet alleen van u? Maar is het bijvoorbeeld ook van uw partner of een andere mede-eigenaar?

    U kunt ervoor kiezen om de aanvraag ook namens uw mede-eigenaren te doen. In dat geval kunnen we de eventuele schadevergoeding volledig toekennen. Uw mede-eigenaren moeten wel toestemming geven dat u de aanvraag namens hen doet. Dit doen ze in hun eigen Mijn dossier via ‘Dit kunt u nu doen’.

    Als u de aanvraag niet namens uw mede-eigenaren doet, of uw mede-eigenaren geven daar geen toestemming voor, kennen wij een eventuele schadevergoeding niet volledig toe, maar alleen het deel waar u recht op heeft. 

  • Hoe doet een VvE een aanvraag tot schadevergoeding?

    Als u een schademelding wilt doen namens een VvE, logt u in Mijn dossier in met eHerkenning van de VvE. eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor organisaties en bedrijven. Als u bent ingelogd, kiest u onder ‘Schade gebouw’ voor ‘Schade VvE’.

    Geen eHerkenning

    Heeft de VvE nog geen eHerkenning? Dan kunt u eHerkenning aanvragen via de website: www.eherkenning.nl. Om eHerkenning te gebruiken voor een aanvraag bij het IMG heeft u betrouwbaarheidsniveau 2 (EH2+) nodig. Op de website van eHerkenning vindt u uitleg over de betrouwbaarheidsniveaus.

    Geen KvK 

    Heeft de VvE geen nummer bij de Kamer van Koophandel (KvK)? Dan kunt u wel eHerkenning aanvragen via www.eherkenning.nl, maar heeft u voor een schade-aanvraag bij het IMG betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) nodig.

  • Hoe kan ik mijn aanvraag aanvullen?

    Wilt u uw lopende aanvraag aanvullen met gegevens, foto’s of documenten? Of wilt u iets wijzigen in uw aanvraag? Vul dan uw aanvraag aan in Mijn dossier. Op de pagina van uw aanvraag (onder lopende aanvragen) staat het blok Dossier aanvullen.