Deze week: 154 besluiten, 147 schademeldingen, 444 schade-opnames

28-02-2019

Met 154 besluiten deze week is het aantal afgehandelde schademeldingen gestegen naar 5.056. Het aantal niet-afgehandelde schademeldingen daalde naar 16.331.

Er zijn nu 9.081 schade-opnames gedaan, waarvan 444 deze week. De schade-opnames leidden tot adviesrapporten, waarbij in totaal bij 4.687 adviesrapporten verdere voorbereiding op besluitvorming is gestart. In totaal kwamen er 1.200 zienswijzen op binnen.

Een deel is nog in behandeling en voorbereiding op besluitvorming. Na beoordeling van het dossier, inclusief adviesrapport en eventuele zienswijzen, konden er op 3.687 dossiers besluiten worden genomen. Er is zodoende een bedrag van 13,4 miljoen euro aan schadevergoeding toegekend. Bij 609 besluiten is er sprake van een afwijzing van de aanvraag tot schadevergoeding.

In totaal zijn er 123 bezwaren ingediend op deze besluiten. 105 zijn er in behandeling. Er zijn daarmee 18 bezwaren afgehandeld. In 4 dossiers zijn er besluiten genomen op het bezwaar, waarvan 2 gegrond en 2 ongegrond. 14 bezwaren zijn niet ontvankelijk verklaard.

Hier vindt u het overzicht met de actuele cijfers.

Reacties

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 28/02/2019 - 22:32

Permalink

28-02-2019 22:32
Jos Kamphuis
Die zienswijzen zullen rap toenemen met die belachelijke prijzen voor uitvoering. Daarvan kan schade niet worden hersteld. Maar dat geeft verder niet, de volgende opzettelijke vertraging zit er dus bijvoorbaat al weer ingebakken. In en in triest. Ruimhartig, rechtvaardig en onafhankelijkheid is ver te zoeken. BAH.

Member for

5 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op vr, 01/03/2019 - 15:31

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

01-03-2019 15:31
Nathalie, TCMG
Vervelend om te horen dat u zich niet kan vinden in uw adviesrapport. Ik raad u inderdaad aan om een zienswijze te doen. Dat kunt u hier doen: https://schadedoormijnbouw.nl/schade-melden/zienswijze.

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 01/03/2019 - 09:30

Permalink

01-03-2019 09:30
R.
Helemaal mee eens, binnen 2 weken mag je reageren op een adviesrapport. En daarna mag je 12 weken wachten op een reactie hierop. Tel daar bovenop dat je al meer dan een jaar wacht op het adviesrapport. Ondertussen zijn er allemaal andere personen die meer dan een JAAR na jou de schademelding hebben opgegeven, en daar wordt het wel afgehandeld. misschien een tip, BEGIN OP DATUM AF TE HANDELEN EN LAAT MENSEN NIET WACHTEN.

Member for

5 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op vr, 01/03/2019 - 15:34

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

01-03-2019 15:34
Nathalie, TCMG
Ik snap dat u gefrustreerd bent door het lange wachten, vooral als u opmerkt dat anderen om u heen sneller geholpen worden. Ik raad u aan contact te zoeken met uw zaakbegeleider. Die heeft inzage in uw rapport en kan u vertellen waarom het in uw specifieke geval zo lang duurt voordat u een besluit heeft.

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 04/03/2019 - 10:33

Als antwoord op door Nathalie

Permalink

04-03-2019 10:33
R.
Heb ik gedaan, ik moet gewoon 12 weken wachten. Dit omdat ik een vraag heb gesteld hoe een scheur in een muur gerepareerd moet worden voor een bedrag van 7,54 euro. Met andere woorden 1040 wachtenden voor u. Geef aub geen antwoord terug met "ik begrijp u" of zoiets. Bij begrip volgt actie.

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 04/03/2019 - 14:27

Permalink

04-03-2019 14:27
Ronald Boven
Beste R.

Het is helemaal niet de bedoeling dat uw scheur wordt gerepareerd, immers dan zou u indien hij weer scheurt deze opnieuw kunnen claimen. Weinig specialist of procedure nodig om te begrijpen dat voor dit soort bedragen aannemers liever voor de bijstand kiezen. In deze spoedrondes van de TMCG is het echter alleen maar de bedoeling dat u gewoon het bedrag incasseert en afhaakt. Kan haast niet anders. En weet u tweederde van de Groningers zijn er zo zat van dat ze het nog doen ook. Dus deze methode werkt weer. En anders maar weer trekken aan een dood paard. Succes

Member for

5 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op do, 07/03/2019 - 16:32

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

07-03-2019 16:32
Nathalie, TCMG
Nieuwe schade (dus ook recent verergerde eerder herstelde schade) kunt u bij ons melden., Hoe u dat kunt doen en voor meer informatie kunt u terecht op: https://schadedoormijnbouw.nl/schade-melden.

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op di, 05/03/2019 - 13:10

Permalink

05-03-2019 13:10
het geduld raakt op!
U omschrijft in al het bovenstaande hoe wij ons ook voelen. "Dit kan zo niet langer" er gaat meer geld naar de uitbetaling van de medewerkers en het gehele media ciricus er omheen, dan naar de gedupeerden.

Onlangs nog op INDEED vacature voor schadebegeleiders uurloon € 25,- brutto p/m, waar zijn ze in vredesnaam mee bezig!!!

Member for

49 jaar 4 maanden

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 06/03/2019 - 11:57

Permalink

06-03-2019 11:57
Ronald Boven
Mijn tenen beginnen bij het lezen van deze positieve site van: "zie ons eens" steeds meer te krommen. In tegenstelling tot de positieve verhalen die ons moeten doen geloven dat het allemaal crescendo gaat, zou het de tmcg niet misstaan om ons juist ook te informeren over de ergernissen van mensen die ik in de media en in de reacties op uw nieuwsfeiten wel lees. De ergenissen is niet alleen het erfdeel van de mensen, maar veelal ook uw verantwoordelijkheid. U zou uzelf wat minder op uw borst kunnen kloppen en de mensen eens vragen wat zou nou vinden, en hier ook die resultaten publiceren. Een regelmatige enquête over de kernwaarden en acties van de tmcg zou denk ik duidelijk maken dat tevredenheid ver is te zoeken.
Een vraag die ik kan onderstrepen is wat u eigenlijk onder ruimhartigheid verstaat? Waarblijkt dat eigenlijk uit? Ik ben namelijk mede met andere, als ik het zo lees, de weg op dat punt een beetje kwijt als ik de immer doorgaande beknibbeling zie op de kosten, zelf zover dat naar ik begrijp er nauwelijks nog uitvoerders te vinden zijn voor de uitgekeerde bedragen. Of betreft ruimhartigheid hier met name het vullen van eigen inkomen en bouwen van onnodige personeelsburchten. U kunt bijvoorbeeld in het aannemmersmodel af van een heleboel onnodige zogenaamde gasschadedeskundigen (lachsalvo). En van woonbegeleiders, die banen, die in praktijk niet anders zijn dan werkverschaving voor ex CVWers met een afgedraaide plaat. Ze werken niet voor de bewoners, maar zijn gewoon een verlengstuk van de steeds maar uitdijende controlestaat, net als bij het CVW. Communicatiemedewerkers kunnen ook direct wel weg, vooral die ik tussen de reactie eindeloos herhaaldelijk inhoudsloze boodschappen zie verspreiden. En u kunt zich zoveel meer kosten besparen, dat er zelfs wellicht ruimte ontstaat voor een beetje ruimhartigheid en rechtvaardigheid. Begrippen die u nu mede loopt te verkrachten.

Member for

5 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op do, 07/03/2019 - 16:29

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

07-03-2019 16:29
Nathalie, TCMG
We proberen zo realistisch mogelijk te communiceren. Voorbeeld is dit verhaal: https://www.schadedoormijnbouw.nl/nieuws/beeld-tcmg-klachtenregeling-schiet-nou-eens-op

De cijfers op onze site en de reacties die wij van u en anderen krijgen, geven juist heel duidelijk aan dat we nog lang niet zijn waar we moeten zijn. Maar ondanks dat wekken we bij u toch de indruk dat we erg ingenomen zijn met de voortgang. We zullen er scherp op blijven!

Reactie toevoegen

Uw reactie wordt automatisch onder dit nieuwsbericht geplaatst. Vermeld daarom geen persoonlijke gegevens.
 
 

Nieuwsbrief

omslag-nr1-140.jpg

Onze nieuwsbrief verschijnt eens in de twee maanden. U kunt hem ontvangen per post of per mail.

 Aanmelden