Commissie verhuist naar Hoogezand

11-07-2018
Het nieuwe onderkomen van de TCMG in Hoogezand

De Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen verhuist naar de gemeente Midden-Groningen. We vestigen ons op 5 november aan de Techniekweg 1 in Hoogezand.

Van meet af aan was duidelijk dat de huidige locatie in de stad Groningen slechts tijdelijk was tot en met september. Bovendien moet de Commissie in de regio buiten de stad gevestigd worden. Dat is het kantoorpand in Hoogezand geworden.

Bereikbaarheid
Het Rijksvastgoedbedrijf heeft het pand voor de Commissie geselecteerd in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Belangrijke vereiste was en is de bereikbaarheid. Het pand in Hoogezand ligt op korte loopafstand van het treinstation en is goed bereikbaar per auto. Het pand staat al enige jaren leeg en krijgt daarom een opfrisbeurt.

Spreekkamers
In totaal is er een werkplek voor circa 150 mensen en ruimte voor meerdere spreekkamers voor bezoekers. Er is een aantal aanpassingen nodig, met name voor de inrichting van het callcenter dat zeven dagen per week van 8.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar moet zijn.

Reacties

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 11/07/2018 - 22:22

Permalink

K kroeze
11-07-2018 22:20
Waarom verhuizen appingedam is goed genoeg, jullie moet niet alles opmaken wat voor de gedupeerde is bedoelt. Stelletje opmakers

Member for

11 maanden

Ingediend door Wouter Bax op do, 12/07/2018 - 19:00

Permalink

Wouter, team TCMG
12-07-2018 18:59
Met uw verwijzing naar Appingedam lijkt het erop dat u ons met het Centrum Veilig Wonen verwisselt. Wij zijn echter pas vanaf 19 maart 2018 aan de gang, en kregen daarom tijdelijk onderdak aan het Cascadeplein in Groningen.

Voor onze definitieve huisvesting in Hoogezand is ook kritisch naar de kosten gekeken. Vanzelfsprekend hebben de kosten van onze organisatie geen invloed op de hoogte van schadevergoedingen aan bewoners.

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 31/12/2018 - 07:56

Als antwoord op door Wouter Bax

Permalink

Kuizenga
31-12-2018 07:52
Vergoeding????? Waar en wanneer?? Zo druk met verhuizen???? Wanneer beginnen jullie of moet Wiebes daarvoor eerst het licht op grorn zetten?
Diezelfde Wiebes dur tot dusver nulkommanul heeft uitgevoerd behalve zijn wanhopige pogingen om de rest van het land laten geloven dat de problemen zijn opgelost en iedereen tevreden is? Hoe kunnen jullie je daar achter verschuilen? Wanneer de grote klap komt en er slachtoffers vallen zullen ook jullie gewogen en te licht worden bevonden door deze lakse houding!

Member for

2 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op wo, 02/01/2019 - 13:34

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

Nathalie, TCMG
02-01-2019 13:32
Beste meneer of mevrouw Kuizinga,

Ik snap dat u lang wacht en dat u gefrustreerd bent. De schade-afhandeling loopt niet zo voortvarend als dat het zou moeten, daar zijn wij ons pijnlijk bewust van. Wel hopen we met de 60 deskundigen die we onlangs aantrokken, gauw meer schade-opnames te kunnen doen. En meer schade-opnames leiden hopelijk snel tot meer besluiten van de Commissie. Blijft u onze voortgang vooral kritisch volgen via: https://schadedoormijnbouw.nl/cijfers.

Wat betreft de veiligheid van inwoners: deze staat bij ons voorop. Daarom hebben wij een team Acuut Onveilige Situaties (AOS). Als u het gevoel heeft dat uw woning niet meer veilig is als gevolg van de Mijnbouwschade, belt u dan met 0800 4444 111 om een acuut onveilige situatie te melden. Ons AOS-team probeert dan binnen 48 ter plaatse te zijn om vast te stellen of de situatie inderdaad acuut onveilig is. Hier leest u er meer over: https://schadedoormijnbouw.nl/nieuws/het-nu-wel-niet-veilig-mijn-huis.

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 05/10/2018 - 15:18

Permalink

eveline bagijn
05-10-2018 15:17
ik heb gevaarlijke situatie! waar melden?

Member for

10 maanden 3 weken

Ingediend door Jenny Kamstra op vr, 05/10/2018 - 15:23

Permalink

Jenny, TCMG
05-10-2018 15:21
Beste mevrouw Bagijn,

Belt u dan zo snel mogelijk met 0800-4444111 of ga naar de homepage van deze website en druk op de knop 'neem contact op'. Maar een beller is sneller. Als u een AOS-melding doet, start binnen 48 uur een veiligheidsinspectie. Sterkte!

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 31/12/2018 - 08:08

Permalink

Kuizenga
31-12-2018 07:56
Daar komt nog bij dat ik helemaal geen geld wil! Herstel verdomme mijn huis en regel het geld met de aannemer! De waardedaling agv de bevingen en het daaruit voortvloeiende cosmetisch herstel is water buiten jullie goot! Jullie zijn kwiebessen van Wiebes die zowel de versterkingsoperaties als herstel moeten vormgeven. Begin daar eens mee! Het licht staat al een paar jaar op groen daarvoor! Wellicht is het beter dat iedereen afzonderlijk hierover een gerechtelijk proces begint!

Member for

2 maanden 1 week

Ingediend door Nathalie op wo, 02/01/2019 - 13:35

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

Nathalie, TCMG
02-01-2019 13:34
Wij gaan alleen over het vergoeden van schade, en dus niet over het herstellen van de schade. Ons doel is om dat onafhankelijk, ruimhartig, rechtvaardig en met de mens centraal te doen. Hoe dat precies geregeld is, leest u in het besluit Mijnbouwschade. Over de versterking gaan wij dus niet, dat loopt via NCG.

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 08/02/2019 - 11:49

Permalink

h.haaima
08-02-2019 11:47
we gaan verhuizen naar hoogezand cartonbaan 24 code 9601nd

Member for

49 jaar 1 maand

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 08/02/2019 - 11:51

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Permalink

h,haaima
08-02-2019 11:50
verhuizing de 5-3 2019 naar de cartonbaan 24 code 9601nd hoogezand